Pazartesi, Mayıs 16, 2011

Kardeşim Birinci Oldu

Almanya'nın Düsseldorf şehrinde düzenlenen 56. Eurovision Şarkı Yarışmasın`da Azerbaycan 221 puanlan birinci oldu.

Tam 2 ay önce Azerbaycan'ı temsil eden Ell/Nikki olarak bilinen Eldar Gasimov ve Nigar Jamal ikilinin seslendirdikleri “Running Scared” adlı sarkıyı dinledim. Aynı gün diğer Eurovision şarkılarınıda dinledim aralarında beğendiklerim de var lakin  “Running Scared” benim favori parçamdı.

10 Mayıs salı akşamı yani yarı-finalin olduğu akşam, mutluluğu ve şoku bir arada yaşadığım akşam.
Azerbaycan finale devam ederken Türkiye yarı-finalde elendi.
Yüksek Sadakat grubun "Live it up" adli şarkısını pek beğenmemiştim ama yarı-finali kazanamıyacak kadar kötü bir parça değildi. Bu duruma bide başka bir açıdan bakalım yani Yüksek Sadakat bir ilke imza attı Turkiye ilk kez yarı-finali geçemedi.

Gelelim final akşamına Azerbaycan o akşam 19.sırada yer aldı. Güzel bir şarkı ve muhteşem bir sahne şovu.
İşte o güzel parça:

Ve Oylama:
Eurovision 2011`in ilk puanları Rusyadan geldi ve 12 puan Azerbaycana gitti. Diğer 12 puanlar ise Turkiye ve Malta`dan geldi. Oy veren iki ülkeye çok şaşırdım biri İngiltere ki Azerbaycana hiç puan vermedi ve diğer ülke Almanya ordanda Azerbaycana puan gelmedi. Almanyada hiç Turk yok mu? 30 ülke Azerbaycana oy verirken, Türklerin yoğun olduğu Almanya`da hiç kimse Azerbaycana oy vermedi mi? Ben buna inanmiyorum!! Hanı 50% juri 50% halk oylarıydı, nerde bu halkın oyları??? Nedir şu Batı Avrupa ülkelerinden çektiklerimiz. 

 


Dünyadaki bütün Türklerin sevindiği an. Duyguların anlatılmadığı an. 
Biz İki devlet bir milletiz ve Nigar bunu elinde türk bayrağı ile sahneye koşarak avrupa`ya gösterdi :)



INSTAGRAM